Hej alla (12) medlemmar i Sweden Chapter

Discussion in 'Chapters' started by skidor, Nov 1, 2012.

1. skidor Chapter Presidents

Message Count:
    18
    Vi är bara 12 st. i denna distinkta klubben, vi vill bli fler, hjälp till lite och bjud in nån av era kompisar som kan tänka sig springa minimalistisk eller barefoot.
    Och förresten det är bara 5 av oss som har laddad en bild av sig själva, snälla fixa en bild det blir så mycket trevligare.
    Tack vi hörs och ses
  2. Line Kolbe Barefooters
    1. Sweden
    2. Denmark

Message Count:
    326
    Nu är jag också här :)
    Ser ut som att det bara är du som skrivar härinne..

3. Cymbios Barefooters

Message Count:
    31
    Jag är också här :)
  4. Line Kolbe Barefooters
    1. Sweden
    2. Denmark

Message Count:
    326
    Vi kanske kan få igång denna lilla grupp?
    Vart bor alla?

(jag är danske egentligen, men har bodd i Sverige sen 2008)
    Jag bor nu nära Borås, men ska flytta ner till nära Helsingborg till november.

5. Cymbios Barefooters

Message Count:
    31
    Hej Line (och alla andra som kanske finns här)!

Är själv skotte, men bott i Sverige sedan 2000. Bor i Norrköping.
    Har sprungit barfota sedan ett halv år, och sprungit sedan början av före året.
    Springer egentligen inte alltid barfota. Har minimalskor också. Började med barfota löpning då jag fick problem med knän, och råkade läsa "Born to Run". Yes, as they say, "the rest is history" :)
    Line Kolbe likes this.
  6. Fredrik Cederlund Barefooters

Message Count:
    6
    Tjolla
    Jag är också här men inte så ofta. Skärpning på det.
    Bor i Vännäs utanför Umeå. Löper långt i skog,fjäll och väg i mina Merrell. Mixar löpning med Crossfit och njuter av livet.
    Hoppas på mer aktivitet här på forumet.
    /Fredrik
    Line Kolbe likes this.
  7. Projekt Barfota Barefooters
    1. Sweden

Message Count:
    7
    Hej hopp!
    Martin från Malmö här :)
    Är väldigt dålig på forumaktivitet numer... Knappt jag orkar blogga ;)

Har sprungit en hel del barfota men är nu helt förälskad i mina Lunasandals.
    Längre intro till mig och min löpning finns redan nerskrivet: http://www.projektbarfota.se/p/om-projekt-barfota.html

Cymbios and Line Kolbe like this.
  8. Line Kolbe Barefooters
    1. Sweden
    2. Denmark

Message Count:
    326
    Kul att vi är lite stycken här iallafall

Jag får hem mina ff idag! Då börjar ett nytt kapitel i mitt löperliv.
    ja jag läste också "Born to Run" och blev så inspirerad..

Så här idag börjar my transition period to the ff
    :D

Projekt Barfota likes this.
  9. Rudaboy Barefooters

Message Count:
    1
    Jag är också här ibland. Springer kort och långsamt (än så länge). Oftast med hundsällskap. Oftast i Stockholmsområdet. Helt barfota vid plusgrader.
    Line Kolbe likes this.
  10. Smogz Barefooters

Message Count:
    88
    Hej, jag finns i Sundsvall. Började springa barfota och i minimalistskor förra våren. Har inte sprungit aktivt på länge innan dess. Nu klarar jag ca 6 km i 6 minuterstempo i minimalistskor utan att vader och fötter tar allt för mycket stryk, ca 2 av dom helt barfota.
    Line Kolbe likes this.
  11. RobertLundin Barefooters

Message Count:
    1
    Jag finns i Göteborg. Längsta barfotalöpningen är en halvmara på asfalt. En blodig historia... Springer numera i merells barfotaskor. Nu på lördag blir det Öloppet.
    Line Kolbe likes this.
  12. Cymbios Barefooters

Message Count:
    31
    Gick det bra med dina lopp igår? Såg på Instagram att du skulle springa 2 på samma dag. Sprang du barfota på både alltså!!?
  13. ultrakg Barefooters

Message Count:
    25
    Är ju lite motvalls så jag håller mig till längre sträckor.
    Plus att de skor jag använder när underlaget är mindre bra ( är ju en fegis ) är värsta tjockskorna Hoka.
    Nåväl 15:e februari avser jag att deltaga på ett 24H i Destin, Florida. Sandstrand.
    Mitt mål är normalt min ålder - 75 just nu - men det skulle vara roligt att klara 100K.
    Det gjorde jag "långsamt" runt 1990 just i Florida. Vi hade runt 11 timmar på oss. Hittar ej noteringen i min dator. Deerfield Beach var det.
    Sanden är enligt uppgift lämpad för barfota.
    Barfota på riktigt.
    Åker bil från USA's äldsta stad - St. Augustine. Om nu någon vill åka med.
    K-G
    https://www.facebook.com/kg.nystrom

Johannes nordh and Line Kolbe like this.
  14. Johannes nordh Barefooters

Message Count:
    2
    Hej KG,
    det låter fantastiskt, lycka till!

Johannes
  15. Johannes nordh Barefooters

Message Count:
    2
    Hej!
    En liten presentation av mig, då:
    Bor i Stockholm, springer barfota sedan ca 4 år. Helst helt barfota, och i nödfall ett par hemmagjorda sandaler som går smidigt att rulla ihop och ha i fickan. Fula, men funktionella :)

Halvmaran i Stockholm för två år sedan gjorde jag helt bf, en fantastisk upplevelse. Maran 2012 (den regniga och kalla...) gjorde jag drygt halva bf, resten i aquasocks.

Siktar in mig på en mara i år, kanske Sthlm eller Öland (i augusti, tror jag det är) och/eller Sthlms halvmara.

Vill också prova mer trail BF, har några mil på Hellasgården i bagaget, vilket fungerade riktigt bra och var en helt otrolig upplevelse! Man får verkligen ett enormt fokus och flow när varje steg måste placeras i terräng. Har någon erfarenheter av just trail BF?

Är det någon annan här som bor i Stockholm?

Hörs!
    /Johannes
  16. ultrakg Barefooters

Message Count:
    25
    Det blev ej 100K i Destin barfota på en sandstrand. Givetvis har jag 2 ursäkter. Har ju 2 fötter.
    Ursäkt 1: Stranden var ej speciellt platt vilket mina knän ( proteser ) ej gillar. Stödde mig på kryckor var 4:e runda eller så.
    Ursäkt 2: Temperatur vid start 4 på eftermiddagen var +8. Den sjönk och som lägst 4+. Kunde stoppa ner fötterna i sovsäck vid varvning,
    men till slut så var det den lyxiga husbilen vid bortre vändpunkt som lockade för mycket. Fötterna kändes som jag hade fått sulor.
    Ställde fötterna i en dusch och på med varmvatten. Detta hände efter 50K och ca. 11 timmar. Tänkte mig 1 timma vila i varm säng som var ledig.
    Det blev 2, ställde mig upp och såg hjälparna vid vätskestationen huttra väl mycket trots heltäckta av värmande plagg så jag tog 1 timme till. Sedan rörde jag mig så gott jag kunde. Klarade 2 marathonlopp dock på de 24 timmarna.

Share This Page